CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Thursday, July 9, 2009

KURSUS PEMANTAPAN JURULATIH UTAMA KAJIAN TINDAKAN NEGERI PERAK



TARIK : 6-8 JULAI 2009
TEMPAT : HOTEL PUTRA KL, KUALA LUMPUR
PESERTA : 30 ORANG JU SELURUH NEGERI PERAK

Inilah kursus pertama yang pernah aku hadiri melibatkan guru dari pelbagai latar bidang akademik. Kalau sebelum ni, sudah bercambah kursus yang aku hadiri namun hanya melibatkan puak-puak ustaz sahaja.
Walau apapun, kursus ini amat berharga bagiku. Selain mendapat info dan ilmu yang tak ternilai, aku juga dapat berkenalan dengan pelbagai lapisan guru yang hebat dan berinformasi dari guru biasa hingga ke penolong kanan pentadbiran.
Rasanya akulah peserta paling koror kat kursus ni, namun aku bersyukur kerana peserta kursus termasuk penganjur, penceramah dan fasilitatornya amat berhemah dan mempunyai nilai tawaduk yang tinggi.
Manusia yang hebat tetapi dirinya tidak tenggelam dengan keangkuhan dan keegoan ilmu dan pangkatnya....inilah satu-satunya yang menyebabkan jiwaku meruntun dan bertafakur sejenak.
Betullah kata Iman Ghazali " manusia tawaduk tak akan terhakis kemuliaanya bahkan darjatnya sentiasa diangkat Allah.
Baru aku tersedar...bukan semua manusia berpangkat itu mempunya hati yang tuli dan jiwa yang angkuh. Teima kasih kursus ini telah menyedarkan aku dan membuatkan diriku begitu bersemangat untuk sentiasa bermuhasabah diri. Idolaku tetap pada pk pentadbiran sekolahku.

0 comments: